Test drive Wrangler 2.8 CRD. Adevăratul Jeep – GALERIE FOTO

Test drive Wrangler 2.8 CRD. Adevăratul Jeep - GALERIE FOTO
  • Publicat:
  • Actualizat:

Modelul reprezentativ pentru americanii de la Jeep este, fără îndoială, Wrangler. Apărut în urmă cu peste 30 de ani, s-a vândut în peste 2 milioane de exemplare la nivel mondial, și nimeni nu pune la îndoială capacitățile unui Wrangler pe teren accidentat. Modelul 2018 nu a suferit mari modificări la nivel de design, asemenea predecesorilor, majoritatea îmbunătățirilor având loc la nivel tehnologic. Chiar dacă sunt oferite dotări de confort, precum sistem de infotainment cu ecran tactil, Jeep Wrangler rămâne mașina pasionaților de deplasările pe teren accidentat, acesta fiind și mediul unde pot fi utilizate majoritatea sistemelor de asistență. Chiar dacă nu mai este atât de spartan precum versiunile anterioare, Wrangler 2018 concentrează în continuare o mare parte din capacitatea sa tehnologică în deplasarea prin mediul offroad.

Deși este des văzut și prin oraș, Wrangler este cel mai potrivit model din gama Jeep pentru împătimiții 4×4. În ciuda evoluției rapide a domeniului, Jeep Wrangler se „încăpățânează” să rămână un clasic: faruri rotunde, binecunoscuta grilă cu 7 fante, formă simplistă și păstrarea soluției de detașare a plafonului. Există două variante de caroserie, cu trei uși (Wrangler) și cinci uși (Wrangler Unlimited), care diferă ca lungime: 4,22 metri, respectiv 4,75 metri; și trei nivele de echipare: Sport, Sahara și Rubicon. Versiunea testată de noi a fost Rubicon cu trei uși, motor diesel de 2.8 litri CRD care produce 200 CP, conectat la o transmisie automată cu 5 trepte.

Foto: Dragoș Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Rubicon este numele unei rute din vestul Statelor Unite ale Americii, considerată de mulți ca fiind cel mai dur traseu de off-road din SUA. Varianta Wrangler Rubicon se distinge prin faptul că este pregătită special pentru a se conduce în zone greu accesibile. Este echipată cu un hard-top care poate fi dezasamblat lăsând loc unui soft-top.

La interior te întâmpină un bord foarte simplu organizat. Există patru guri de ventilație, două pe laterale și două în centru, un volan îmbrăcat în piele, reglabil pe înalțime, un spațiu de depozitare pe bord, butoanele pentru geamurile electrice între gurile de aerisire și un mâner de prindere în dreptul pasagerului din dreapta. Wrangler este dotat în standard cu un interior rezistent la apă, dotat cu orificii de scurgere.

Interiorul a devenit high-tech, dar s-a păstrat în limitele tipice Wrangler

Cei de la Jeep nu au făcut exces nici la capitolul tehnologie. Pe bord se găsește un ecran de 7 inci înconjurat de câteva butoane și un singur port USB, comenzi pe volan, aer condiționat automat, scaune încalzite, cruise control și senzori de ploaie. Restul interiorului era completat tapițeria din piele, platice tari și niște covorașe din cauciuc gata să primească și cea mai înnoroiată încălțăminte. De mare ajutor ar fi fost senzorii de parcare și o cameră de marșarier, însă aceste dotări au lipsit de pe modelul testat.

Foto: Dragoș Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Chiar dacă la capitolul dotări high-tech interioare Wrangler mai are lucruri de adăugat, Jeep compensează la capitolul robustețe. Indiferent de cât de izolat e locul unde vrei să ajungi, mașina asta e făcută să te ducă în siguranță acolo și înapoi. Drumul pe care urmează să-l faci nu este despre confort, ci despre a depăși provocările.

Chiar dacă dotările multimedia și de confort nu sunt cele mai consistente, fiind însă peste minimul necesar, Jeep recuperează la partea tehnică cu aplicare pe teren accidentat. Sistemul ESC (control electronic al stabilității) asistă șoferul în menținerea controlului asupra vehiculului. În cazul subvirării sau supravirării, sistemul frânează individual și controlează accelerația pentru a repune mașina pe traseul corect. Sistemul ERM (Electronic Roll Mitigation) detectează eventualitatea unei răsturnări și aplică o forță de frânare pentru a reduce posibilitatea unui accident. Totodată, Jeep Wrangler oferă un sistem All-Speed Traction Control pentru deplasarea în modul 4LO, Brake Assist System și ABS pentru îmbunătățirea controlului asupra autovehiculului și reducerea distanțelor de frânare pe suprafețe ude sau uscate.

Garda la sol imensă

Cu o gardă la sol de 26 de cm Wrangler oferă o poziție de condus foarte înaltă. Scaunele din față au un nivel decent de spațiu și confort, însă pentru cei din spate situația nu este la fel. Accesul pe banchetă este destul de dificil, iar spațiul pentru picioare este destul de mic pentru cei cu înălțimea peste 1.80 metri.

Foto: Dragoș Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Wrangler cu trei uși oferă, totuși, un confort la limită în cazul în care transportă 4 sau 5 persoane. Vizibilitatea este bună în aproape toate direcțiile, cu excepția spatelui, deoarece roata de rezervă ocupă o mare parte a lunetei. Însă dimensiunile mari ale celor două oglinzi exterioare au diminuat parțial această problemă. Un lucru rămâne clar: din punctul de vedere al șoferului și pasagerului din dreapta mașina are cam tot ce-i trebuie.

Elementele din interior sunt împărtășite cu ale altor modelele din grupul Fiat, cum ar fi manelete semnalelor de direcție sau comenzile volanului. Comanda de activare a luminilor de urgență mi s-a părut prea mică pentru a putea să o activez confortabil, fără să-mi iau ochii de pe drum. Există câteva spații de depozitare destul de mici în dreptul banchetei din spate și lângă levierul de selectare al transmisiei, iar pe uși se află zone cu plasă elastică în care se pot pune diverse obiecte.

Model perfect pentru teren accidentat, nu oraș aglomerat

Wrangler are șasiu separat de caroserie și tracțiune integrală nepermanentă, cu reductor și cuplaje mecanice. Mașina beneficiază de punți rigide, așa încât pe șosea zgâțâiturile la trecerile peste gropi mari sau șine de tramvai sunt la ordinea zilei. Fiind o mașină de două tone, apăsarea pedalei de frână trebuia să se facă cu destulă fermitate, la fel și în cazul direcției, care, uneori, dă senzația de imprecizie la abordarea virajelor. Totuși, propulsorul de 200 de cai-putere nu-ți dă niciodată impresia că nu ai suficientă putere.

Foto: Dragoș Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Totuși, Wrangler nu e făcut pentru plecări rapide de la semafor sau depășiri fulminante pe șosea. Avantajul acestui diesel se reflectă în cuplul mare, de 460 Nm. Ceea ce înseamnă forță la abordarea pantelor abrupte sau a obstacolelor serioase. Apăsarea accelerației se reflectă și în rezervor. Consumul mediu înregistrat, atât prin oraș, cât și pe drumurile bolovănoase de țară, cu aerul condiționat pornit, a fost de 12 litri la suta de km.

Prețul celui mai accesibil Jeep Wrangler este de 35.105 de euro (TVA inclus). Acesta vine cu un motor pe benzină V6 de 3.6 litri care produce 284 CP. Mașina testată de noi costa 41.727 de euro (TVA inclus) – asta înseamă motor pe motorină de 2.8 litri, 200 CP și un cuplu de 460 Nm. Pentru acest preț mașina a primit pachetul Dual Top Group (Soft Top și Freedom Top), lunetă atermică, geamuri posterioare și lunetă fumurii, sistem multimedia CD/DVD/MP3/HDD cu ecran tactil, Bluetooth, navigație și sistem audio Alpine cu 6 difuzoare și subwoofer.

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Cum și-a croit muza moștenitorului Alpin drumul până la lux și opulență. Bate orice scenariu de film!
Cum și-a croit muza moștenitorului Alpin drumul până la lux și opulență. Bate orice scenariu de film!
Mihai Stoica a făcut anunțul chiar pe gazon: ”Cine semnează?” + Negocieri cu alți doi jucători
Mihai Stoica a făcut anunțul chiar pe gazon: ”Cine semnează?” + Negocieri cu alți doi jucători
Anunțul făcut de Carmen Harra despre Florin Piersic! Totul se întâmplă la scurt timp după ce marele actor a fost mutat la un alt spital din Capitală: „Nu este încă timpul”
Anunțul făcut de Carmen Harra despre Florin Piersic! Totul se întâmplă la scurt timp după ce marele actor a fost…
Protocolul UEFA, încălcat grav în timpul partidei de pe Santiago Bernabeu: „Imaginile nu pot fi arătate pe stadion”
Protocolul UEFA, încălcat grav în timpul partidei de pe Santiago Bernabeu: „Imaginile nu pot fi arătate pe stadion”
Andreea Marin a SLĂBIT enorm! Acum arată la fel ca-n tinerețe, când a fost ofertată să apară în Playboy
Andreea Marin a SLĂBIT enorm! Acum arată la fel ca-n tinerețe, când a fost ofertată să apară în Playboy
Decizie incredibilă în cazul moștenirii lui Viorel Lis. Cine va moşteni averea fostului edil al Capitalei
Decizie incredibilă în cazul moștenirii lui Viorel Lis. Cine va moşteni averea fostului edil al Capitalei
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă: - De ce?
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă: - De ce?
Duminica Tomii încheie Săptămâna Luminată. Tradiţii şi superstiții în prima duminică după Paşte
Duminica Tomii încheie Săptămâna Luminată. Tradiţii şi superstiții în prima duminică după Paşte
Alertă de gradul 4 pentru 11 și 12 mai! Vine FURTUNA geomagnetică
Alertă de gradul 4 pentru 11 și 12 mai! Vine FURTUNA geomagnetică
Ion Țiriac și-a dezvăluit marele regret al vieții, ajuns la 85 de ani: Nu aș mai face la fel niciodată!
Ion Țiriac și-a dezvăluit marele regret al vieții, ajuns la 85 de ani: Nu aș mai face la fel niciodată!
BREAKING | Prințul William, detalii de ultimă oră despre Kate Middleton
BREAKING | Prințul William, detalii de ultimă oră despre Kate Middleton
TAXA MAJORATĂ prin lege pentru proprietarii de APARTAMENTE. Românii vor plăti de 3 ori mai mult
TAXA MAJORATĂ prin lege pentru proprietarii de APARTAMENTE. Românii vor plăti de 3 ori mai mult
Cine e, de fapt, soția lui Florin Piersic
Cine e, de fapt, soția lui Florin Piersic
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Rise of the Ronin Review: potențial imens, în mare parte irosit
Rise of the Ronin Review: potențial imens, în mare parte irosit
Povestea construirii primului autoturism românesc, Dacia. Nicolae Ceaușescu: „Perfectă pentru idioţi!“ VIDEO
Povestea construirii primului autoturism românesc, Dacia. Nicolae Ceaușescu: „Perfectă pentru idioţi!“ VIDEO
Jorginho nu-şi imaginează Arsenal fără Arteta. ”A creat ceva special”, spune mijlocaşul ”tunarilor”
Jorginho nu-şi imaginează Arsenal fără Arteta. ”A creat ceva special”, spune mijlocaşul ”tunarilor”
Care sunt cele mai BUNE motoare? Campioanele la consum / eficiență
Care sunt cele mai BUNE motoare? Campioanele la consum / eficiență
Creatură cu cap de lup care merge în două picioare, surprinsă lângă o grădină zoologică. Ce este vietatea înspăimântătoare
Creatură cu cap de lup care merge în două picioare, surprinsă lângă o grădină zoologică. Ce este vietatea înspăimântătoare
×